<BGSOUND src=http://www.geocities.com/khairilhusni450/OST_Heart_-_Irwansyah__Acha_Septriasa_-_My_Heart.rm http://www.geocities.com/khairilhusni684/Linda_AF2_-_Jika_Kau_Kekasih_-_01_-_Jika_Kau_Kekasih.rm http://www.geocities.com/kenangan_70an/selamat_pagi_cikgu.ram http://www.geocities.com/khairilhusni671/Saiful_MI_-_Ku_Juga_Mencintaimu.rmhttp://www.jakionline.net/muzik/jan06/Billy_Zulkarnain_-_Hati_Terluka.rmhttp://www.jakionline.net/nov05/Too_Phat_&_Siti_Nurhaliza_-_Dua_Dunia.rmhttp://www.jakionline.net/muzik/jan06/Dina_-_Cinta_Datang_Lagi.rmhttp://www.jakionline.net/nov05/Shazzy_&_VE_-_Kenapa.rmhttp://www.geocities.com/pujaanhariraya/Siti_Nurhaliza_-_Sesuci_Lebaran.rmhttp://www.geocities.com/various80an/nilai_cintamu.ramhttp://www.geocities.com/kelmarin2002/kembara_ditanah_gersang.rmhttp://www.geocities.com/izatt1968/BiarkuMenjadiLilinPelangi.ramhttp://www.geocities.com/hassnyb/kita_insan.ramhttp://www.jakionline.net/merdeka/Sudirman_-_Warisan.rm http://www.jakionline.net/ogos05/Sudirman_-_31Ogos1957.rm http://www.jakionline.net/merdeka/Keranamu_Malaysia.rm "http://kay.splashx.net/m/berhenti_berharap_SO7.mp3"> <body> Dari Kamar Sepi Ini




~SALAM AIDIL FITRI.. MAAF ZAHIR BATIN & SALAM KEMERDEKAAN KE 56...~...


~MAK... AYAH>.. RINDU KU PADA KALIAN TAK TERTANGGUNG RASANYA...DOA KU SENTIASA MENGIRINGI BUAT KEBAHAGIAAN KALIAN DISANA~...








Hidup umpama setitis embun.
Tibanya sebentar, kemudian hilang.
Tiba lagi dan hilang lagi.

Kehidupan adalah satu giliran antara senyum dan ratap.
Airmata umpama garam kehidupan.

Lupakan segala duka yang berlaku dan bangunkanlah hidup baru
dan jangan lagu menghampiri daerah luka
yang memungkinkan manusia jatuh sekali lagi.

Hidup ini umpama pergantian hujan dan panas,
suka dan duka, senang dan susah.
Namun jika Allah tidak mengizinkan ia berlalu
maka tak mungkin iakan tercapai.







.::Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi. Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan, tanpa persahabatan percintaan akan berakhir tetapi tanpa percintaan, persahabatan boleh kekal. Oleh itu hargailah persahabatan yang terjalin. Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperolehi sahabat dan yang paling rugi ialah orang yang ditinggalkan oleh sahabatnya::.




|Utama| |Info| |Sajak| |Cerpen| |Tazkirah| |Resepi| |Petua| |Mutiarakata| |Umum| |Ulasan| |Lirik_lagu| |Album| |KelabSahabatPerokok|







"When you REALLY want something, sometimes you have to swim a little deeper.... You can't give up just because things don't come easy... You have to overcome the obstacles and face your fears...But in the end, it's all worth while! Life is full of ups and downs, but if you believe in yourself you will always come through with flying colors. Value friendship, love, and faith. Never underestimate yourself. If you follow this advice you can never go wrong!"
Look !nto My Eyes And Read My M!nd....F!nd YourSelf And Be YourSelf ( I'll Be Searching For You.... )




Renungan:
Daripada Abu Hurairah RA berkata: "Orang yang beriman yang paling sempurna imannya ialah orang yang paling baik akhlaknya. Dan orang yang paling baik diantara kamu ialah orang yang paling baik akhlaknya terhadap isterinya". (H.R. Tarmizi)





 
  

   










Biarkan kamarku ini berterusan sepi...kerna sepi itu teramat indah buat seorang aku....usah kau ganggu aku.... biar aku sendiri....


Camarsepi.....

biarkan ku bebas berterbangan di alam yang luas.... ke sana ke mari sesuka hati ku..... kerna kebebasan itu hak mutlakku....






ke weblog nurDia...semoga kita bersama memperolehi manfaatnya....disamping bertukar-tukar info sesama kita.... melalui luahan rasa atau apa saja...bagi menenangkan minda yang sentiasa berserabut dengan pelbagai masalah..... moga hidup kita kan selalu ceria dan bersinar.




Friendship ends when you stop sharing.
Love ends when you stop caring.

Hope ends when you stop believing.
Life ends when you stop dreaming.



Jika HATI sejernih AIR, jangan biarkan ia KERUH. Jika HATI seputih AWAN, jangan biarkan ia MENDUNG. Jika HATI seindah BULAN, hiasilah ia dengan cahaya KEIMANAN.



"Biar Ku Menjadi Lilin"


Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Ku rela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri








Biodataku



Nama : Aidah Maheran bt. Md. Aznan (nurDia)

Tarikh Lahir : 5 Ogos 1968 (10 Jamadil Awal 1388 masihi)

Lokasi : Kuala Selangor

Pekerjaan : Guru (Sekolah Menengah)

Subjek diajar : Matematik

Motto : Kejujuran aset penting dalam persahabatan

Hobi : membaca, menulis, mendengar radio, sufring internet, memasak dan melancong

Anak ketiga dari lima orang adik beradik....ader 2 kakak n 2 adik lelaki

My color.....

BLUE

You give your love and friendship unconditionaly. You enjoy long, thoughtful conversations rich in philosophy and spirituality. You are very loyal and intuitive.

Find out your color at Quiz Me!




Mercu tanda pekan Kuala Selangor





Aku orang Selangor





Merge files | HotBounce





"ELTON JOHN - Sorry Seems To Be The Hardest Word"


What I gotta do to make you love me
What I gotta do to make you care
What do I do when lightening strikes me
And awake to find that you are not there

What i gotta do to make you want me
What i gotta do to be heard
What do I say when it's all over
sorry seems to be the hardest word

chorus:

It's sad so sad
It's a sad sad situation
And it's getting more and more absurd
It's sad so sad

Why can't we talk it over

Oh, it seems to me
Sorry seems to be the hardest word

What i gotta do to make you want me
What i gotta do to be heard
What do I say when it's all over
sorry seems to be the hardest word

It's sad so sad
It's a sad sad situation
And it's getting more and more absurd
It's sad so sad

Why can't we talk it over

Oh, it seems to me
Sorry seems to be the hardest word

What do I do to make you love me
What do I got to do to be heard
What do I do when lightening strikes me
What have I got to do,

What have I got to do?
When sorry seems to be the hardest word...







Mutiara kata:




Persahabatan merupakan sebuah ikatan yang murni. Oleh itu bajailah setiap persahabatan dengan kejujuran, kesetiaan, kasih sayang dan saling mempercayai antara satu sama lain kerana ALLAH.

Kebaikkan bukanlah satu kebetulan tetapi satu kebiasaan yang dihasilkan dengan latihan.

Bertahajud menyerikan wajah,
Bersyukur membajai barakah,
Bermuhasabah mencetuskan hikmah,
Bertawakal membuahkan pasrah,
Bersaudara menyemai mahabah,
Berukhuwwah kerana ALLAH.

Pencinta dunia menangis kerna dunia yang hilang. Perindu akhirat menangis kerna dunia yang datang.

Jika HATI sejernih AIR, jangan biarkan ia KERUH. Jika HATI seputih AWAN, jangan biarkan ia MENDUNG. Jika HATI seindah BULAN, hiasilah ia dengan cahaya KEIMANAN.
Bila mata bertemu mata.. Akan mula rasa kasih. Bila hati bertemu hati.. Akan mula rasa sayang. Tapi....bila dahi bertemu sejadah.. akan terasa kebesaran Allah S.W.T
Tak perlu mencari teman secantik balqis, jika diri tak seiras Sulaiman. Mengapa mengharap teman setampan Yusof, jika kasih tak setulus Zulaika. Tak perlu menjadi seteguh Ibrahim, jika diri tak sekuat Hajar & Sarah. Mengapa didambar teman hidup seistimewa KHADIJAH, jika diri tak sesempurna RASULULLAH.
Inginkan mutiara selamilah lautan, Inginkan bahagia.. tempuhilah penderitaan, Inginkan kejayaan.. relailah pengorbanan.. Ketahuilah bahawa.. setiap kepahitan itu sebenarnya terkandung.. seribu kemanisan..
Cinta ibarat cahaya, bukan pencetusan masalah dan pembawa derita. Tak perlu berkorban kehormatan untuk cinta kerana cinta yang benar-benar suci dan semulajadi menjadikan pemiliknya bertambah matang, dewasa, beriman malah berperibudi mulia.
Jika kita terpesona dengan nikmat dunia yang bersifat sementara, kita akan kehilangan nikmat akhirat yang kekal selama-lamanya
Jauhi sikap suka bersangka-sangka kerana ia bakal memusnahkan ukhwah seperti musnahnya kayu dimakan api.. Satu benda yang kita lihat, macam-macam kesimpulan yang boleh kita buat. Semuanya bergantung bagaimana kita melihatnya.
Teguran dan nasihat itu hendaklah disampaikan secara rahsia supaya tidak seorang pun yang mengetahuinya kerana nasihat yang disampaikan di hadapan khalayak ramai itu bukanlah teguran atau nasihat melainkan suatu kecemaran yang memalukan
Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar dilautan telah ramai kapal karam di dalamnya ..... andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.
Semulia-mulia perbuatan orang yang mulia ialah dia lupa apa yang dia tahu tentang keaiban orang lain.
"Ambilah Masa UnTuk Memahami HaTi Dan Perasaan Kawan, Kerana Dia Juga,Seorang Manusia; Dia Juga Ada Rasa TakuT,Ada Rasa Bimbang, Sedih Dan Kecewa, Dia Juga Ada Kelemahan Dan Dia Juga Perlukan Kawan Sebagai KekuaTan. KiTa SeLalu MelihaT, Dia KeTawa, TeTapi Mungkin Sebenarnya Dia Tidak SeTabah Yang KiTa Sangka".
"Jangan kerana cinta, kita gugur dari perjuangan dan jangan kerana cinta juga, prinsip kita menjadi larut dan cair. Cinta tidak semestinya akan berakhir dengan perkahwinan dan perkahwinan juga tidak semestinya akan menoktahkan titik akhir kepada percintaan. Kesetiaan akan mengikat cinta, kecurangan akan meranapkan segala kemanisan cinta. Sesebuah perkahwinan akan menjadi indah jika cinta terus bersama"
Cinta pada dunia, dunia akan pergi, Cinta pada manusia, manusia akan mati, Cintalah pada Allah kerana Dialah yang kekal abadi.
HARGAILAH bila BERCINTA, SAYANGI bila BERSAMA, MAAFKAN bila TERLUKA, RINDUI bila BERJAUHAN, FAHAMI bila KELIRU, NASIHATI bila TERLEKA, INGATI bila SUNYI,
Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah meninggal dunia
Berkawan selagi ada hati. Bercintalah selagi ada yang sudi. Bergembiralah selagi ada insan di sisi. Dan hargailah kawan selagi terasa ianya bererti....





Kalau nak tengok lagi gambar.....jom lawat galeri nie.....




Galeri Photo






Kalau nak private chat sila klik di sini









Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh
Ah...

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran
Ah...

( korus 1 )
Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

( korus 2 )
Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua, kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh
Ah...







Photobucket

p ziarah kassim selamat







Gambar kenangan


aku ngan family kesayangan



aku ngan gath yang pernah aku sertai




aku ngan gath yang terkini




Tinggalkan pesan anda di sini

   

<< April 2017 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Free Myspace Cursors
FREE MYSPACE CURSORS


orang sedang melawat dari kamar sepi ini







Laman yang sering dikunjungi


|Semarakkasih| |SK/cjb| |ChatrooMSK| |DS/Forum| |virtualfriends| |karangkraf| |jakionline| |mymasjid| |myjodoh| |liriklagu| |mykudat| |cikgunet| |ChatrooMCN| |Jebat| |sklikas| |radioblog| |ekawan| |resepi| |hanan| |mesra| |tutor| |cari| |islamicfinder| |AkakManis|






Weblog Kenkawan Maya


|sumpitt| |lylynn| |llia| |riaqistina| |cikguizza| |balqis| |rinda| |aszizie| |cyda| |anNi| |deqna| |tunchu| |luv3071| |Jessy| |irnah| |ct_wardah| |nazmah| |nonie| |zaimaya| |anazs| |azora| |adiana| |felisha| |ochee| |ninasuria| |nina| |antubuku| |ryn| |Sri Diah| |kak anis ayuni| |dorez| |anakikan| |tisa| |Ila| |paskal| |justlooking| |diya| |nilamkasih| |auntyN| |lilsy| |norra| |LadyPrettyBara| |aida| |acidmaisya| |alyn| |arisa| |purnama| |Nurul| |ex-virus| |won| |kakEda| |munira| |kak_lon| |bamboo| |kak musk| |kebaya| |anie| |yuyun| |aliaa_maisara| |pinky| |miss Gen2| |Mutiara Beach| |ccj474| |chenta| |pu3_nemo| |dayang| |dakkap| |abedee| |tawondas| |m_key| |dsdiesu| |budi| |abgGonjoll| |awang65| |dikOmar| |dikRahman| |utusan| |khidhiranaqi| |zaidi2| |redza| |znoc| |iqbalsauli| |rekoder| |tamingsari| |KNothing| |fancy1| |milankolia| |gomo| |cikguFazlie| |uncle| |skruemas| |kailan| |zamri| |abgMan| |commot_mix| |shah_susah| |minhat| |BJ| |niccarl| |b_anaconda| |musa|




Md Aznan Aidah Maheran

Reka Lencana Anda






Akhbar Harian Online








Lagu
I love you so
Without You
When You Love Someone







Terkadang hati ingin berbicara...tapi pada siapa...ada kala ku tanya tapi pada angin, bayu atau siapa yang melewati kamar ini...tapi hampa....kerna tiada siapa yang mampir di persinggahan ini......




Daripada Abu Hurairah r.a : katanya Nabi s.a.w. bersabda :
"Menengoklah kepada orang yang lebih rendah darimu, dan jangan menengok orang yang lebih tinggi. Itulah tembok yang kukuh supaya kamu tidak menghina pemberian Allah kepadamu."


Nabi s.a.w telah bersabda:
Barangsiapa dapat mengucap dua kalimah shahadah di akhir kalmaya, maka wajib syurga baginya.

Doaku:
"Ya Allah tetapkanlah imanku, iman kaum kerabatku dan iman keturunanku supaya aku sentiasa berada di dalam perlindungan Mu. Jadikanlah kami ini tergolong dalam golongan yang sentiasa cintakan Mu setiap nafasku. Jauhkanlah kami daripada mereka-mereka yang berniat ingin menganiaya kami baik secara sengaja mahupun tidak sengaja. Semoga kami di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman di sisiMu." Amin Ya Rabbal A'Lamin.

Nabi s.a.w telah bersabda:
Kejahatan yang diiringi dengan rasa sedih lebih ALLAH sukai dari satu kebaikan yang menimbulkan rasa takbur.

Nabi s.a.w. bersabda maksudnya:
"Makan sahur itu berkat, kerana itu jangan kamu tinggalkan walau seteguk air kerana Allah merahmati orang-orang yang sahur dan malaikat mendoakan orang yang sahur." - Riwayat Ahmad

Dari Abu Hurairah r.a. katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sebaik-baik saf bagi lelaki ialah di hadapan dan seburuk-buruk ialah di belakang, sebaik-baik saf bagi wanita ialah di belakang dan seburuk-buruknya di hadapan." - Sahih Muslim

Nabi s.a.w. bersabda:
"Jika sakit seorang hamba hingga 3 hari, maka keluar dari dosa-dosanya sebagaimana keadaannya ketika baru lahir dari kandungan ibunya." - Riwayat Atthabarani

Ibnu Asahir r.a. meriwayatkan Nabi s.a.w. bersabda:
"Bekerjalah untuk duniamu seolah-olah kamu akan hidup selama-lamanya. Dan bekerjalah untuk Akhiratmu seolah-olah kamu akan mati esok hari." - Sahih Muslim

Dari Anas r.a. katanya, Nabi s.a.w. bersabda;
"Yang menghantar jenazah ada tiga macam, yang dua kembali satu tinggal menemaninya. Yang menghantar ialah keluarganya, hartanya pulang dan yang tinggal menemaninya ialah amalannya." - Sahih Muslim

Dari Abu Hurairah r.a. katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda;
"Sebaik-baik saf bagi lelaki ialah di hadapan dan seburuk-buruk ialah di belakang, sebaik-baik saf bagi wanita ialah di belakang dan seburuk-buruknya di hadapan." - Sahih Muslim

Dari Sahl bin Saad r.a. Nabi s.a.w. bersabda;
"Tujuh puluh ribu atau tujuh ratus ribu daripada umatku akan masuk syurga dengan tidak dihisab mereka masuk berturut-turut sedangkan rupa mereka seperti cahaya bulan pada malam purnama." - Sahih Bukhari

Nabi s.a.w. bersabda; "Sesungguhnya orang yang menziarahi orang sakit itu dinaungi oleh Allah dengan 70000 malaikat." - Riwayat Atthabarani

Wahai orang-orang yang beriman, ingatlah dan sebutlah nama Allah dengan ingatan dan sebutan sebanyak-banyaknya. -surah al-Ahzab

Sudah ditakdirkan bahawa orang yang melangkah ke kanan tidak akan sampai ke kiri-Ibnu Atsiir





A Friend is.......

Accepts you as you are
Believes in "you"
Calls you just to say "Hi"
Doesn't give up on you
Envisions the whole of you
Forgives your mistakes
Gives unconditionally
Helps you
Invites you over
Jest "be" with you
Keeps you close at heart
Loves you for who you are
Makes a difference in your life
Never judges
Offers support
Picks you up
Quiets your fears
Raises your spirits
Says nice things about you
Tells you the truth when you need to hear it
Understands you
Values you
Walks beside you
X-plain things you don't understand
Yells when you won't listen and
Zaps you back to reality







Sila tanda tangani buku pelawat



My Guest Book





Hubungi nurdia di email berikut



  • hotmail
  • yahoo
  • gmail







  • Weblogku yang lelain
















































    Your Blog Should Be Blue
    Your blog is a peaceful, calming force in the blogosphere. You tend to avoid conflict - you're more likely to share than rant. From your social causes to cute pet photos, your life is a (mostly) open book.



    The Keys to Your Heart
    You are attracted to those who have a split personality - cold as ice on the outside but hot as fire in the heart.

    In love, you feel the most alive when your lover is creative and never lets you feel bored.

    You'd like to your lover to think you are stylish and alluring.

    You would be forced to break up with someone who was emotional, moody, and difficult to please.

    Your ideal relationship is lasting. You want a relationship that looks to the future... one you can grow with.

    Your risk of cheating is 100%. You are not suited for a monogamous relationship.

    You think of marriage as something that will confine you. You are afraid of marriage.

    In this moment, you think of love as commitment. Love only works when both people are totally devoted.








    Kelandar ku...














    free counters


    If you want to be updated on this weblog Enter your email here:

    poker room

    orang telah mengunjungi kamar sepi ini sejak Ogos 2004



    rss feed



    Tuesday, January 24, 2012
    ....cuti CNY hari ke1....

    ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ

    Isnin 23 Januari

    aku tersedar dalam kul 1 lebih... kat luar hujan selebat2 nya... aku tersedar lagi dalam kul 3 lebih... kaki ku dah krem... so sapu ngan minyak panas... so aku lena kembali....

    kul 5 aku tersedar kembali... hujan masih berterusan selebat2 nya membuat aku malas nak mandi.... so terus bersiap utk solat subuh... lepas solat dok baring2 je... masih bermalas2 arr...

    pika dah siap2 lepas solat subuh.... nak p latihan hoki katanya... aku balas kembali... nak latihan haper nya...dah hujan selebat2nya....

    kul 7 aku p mandi n try call kenkawan yg dok area tg karang.... kat sana pun hujan selebat2nya... kata cikgu ismail latihan pagi nie dibatalkan...huhuhuh...

    dalam kul 9 lebih kami bergerak ke pasar pagi tanjung karang... selalu memang tak der peluang nak g pasar nie... coz kat sekolah kan....

    so sempat arr p beli handbeg yg menarik minat ku.... beli apam balik.... pika beli kasut...

    pastu kami p makan... breakfast cum makan tengahari kami... hahahah malas punya olang maa.... hahahah... sejak kebelakang nie aku kerap p beli makan tengahari je... dah seminggu arr malas bertapak dalam hati... ala berdua je kan.... heheheh...

    pastu balik rehatkan diri....aku dok layan citer kat tv...benti solat je arr...

    alhamdulillah cuaca dah mulai ok... panas arr tak seperti awal pagi... hujan selebat2 nya...

    petang dok layan pika yg dok buat latihan math...

    kul 7 dok layan gemersik kalbu.... lepas solat maghrib pika dok buat latihan math nya... aku just pantau keje2 nya....

    malam pas buletin utama aku dok layan ariana mikail... kat tv9.... pastu dok leka melayan tv dari satu channel ke satu channel... ikut sesuka aku ler...

    kul 10 lebih masing2 dah terlena....


    ﻢﻼﺴﻠﺍﻮ

    hak terpelihara...nurDia

    Dihantar pada 1/24/2012 1:32:47 am oleh nurdia
     

    Monday, January 23, 2012
    ....family gathering....

    ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ

    Ahad 22 Januari

    cam biasa arr aku pastikan tersedar dalam kul 2 lebih... pastu aku lena kembali....

    malam nie aku tido ngan ainul.... berputar dia lena kat tempat nya.... sib baik agak jauh ngan tempat tido ku.... kalau tak mau gak aku dilanggar...

    so dalam kul 5 aku tersedar... tapi masih awal aku terlena... huhuhuh... hujan dan hujan... sedar2 dah kul 6 lebih... terus kejutkan ainul utk bangun solat subuh... padan muker... sapa suruh lena kembali...

    lepas solat aku terus ke dapo... buat sarapan... coz pagi nie aku ader tuisyen kat rumah....

    tengah dok bersarapan anak didik ku dah pun sampai... semua dok kat meja depan termasuk ainul dan pika.... masing2 buat latihan math...

    sampai kul 10 lebih... pastu aku ke dapo dok uli tepung utk buat karipap bakar... ainul ngan pika dok layan mr labuci kat laptop ku.....

    kul 12 kami ke rumah adik ku... coz petang nie kul 3 kami adik beradik kan berkumpul kat rumah kak ngah... kami kena bawa juadah masing2...

    so aku dok sibuk buat karipap bakar... adik ipar ku dok wat pizza sesambil dok bakar roti coz ader yg order katanya....

    siap karipapbakar diisi inti... aku dok buat karipap biasa laks... coz ader banyak inti lagi... siap goreng aku p solat zohor dan bersiap2 utk ke rumah kak ngah...sempat gak makan nasi ayam yg adik beli...

    so aku p bawa makanan dan anak2 buah ku dulu ke rumah kak ngah... adik dan wife nya tinggal coz sarah dok tido....

    masa sampai... kak long ngan 2 anak tiri nya... n uda n family dok makan2 n berborak ngan tuan rumah.... kak ngah n abg ngah....

    gath kali nie yg tiada... abg long ngan 2 org anak buah ku... azim keje dan anis kat kampus...

    kak long bawa buah... ader durian, pulasan dan manggis... uda bawa air gas, makanan ringan dan sosej.... kak ngah prepared ayam bakar dan nasi goreng....

    makan time... yg len dah kekenyangan... so kami dok makan2 arr...

    adik sampai dalam kul 4 lebih terus p makan... sambil borak2...

    dalam kul 6 kak long beredar....masa kami dok sibuk2 membersihkan kawasan rumah kak ngah... kat kul 7 gak arr kami bergerak balik.... kak ngah bekalkan dua biji durian....

    lepas bersihkan diri n solat maghrib... rehat time... perut pun dah kenyang....

    dok layan citer kat tv.... sehingga terlena.. tersedar masa bunyi mercun meletup letup......


    ﻢﻼﺴﻠﺍﻮ

    hak terpelihara...nurDia

    Dihantar pada 1/23/2012 1:34:53 am oleh nurdia
     

    Sunday, January 22, 2012
    ....hujung minggu ku....

    ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ

    Sabtu 21 Januari

    kul 1 lebih aku dah tersedar dari lena...pastu aku lena kembali.... dalam kul 3 aku tersedar kembali.... hujan kat luar... sejuk banget rasanya...

    kul 5 lebih aku bangun dan terus jalani rutin harian ku seperti biasa.... lepas solat subuh... aku dah berkemas2 yg maner perlu...

    pagi nie aku ader kelas tuisyen kat sekolah... so dalam kul 7.15 kami dah bergerak kuar rumah.... hujan selebat2nya... aduhai... ader ke yg nak datang....

    agak lewat gak arr mereka datang... tapi alhamdulillah mereka semua datang....

    ramai gak pelajar2 cilik mai ke sekolah pagi nie... ruper nya mereka ader latihan bola sepak....

    sampai kul 10 lebih.... pastu kami bergerak ke kuala selangor... singgah ke restoren pantimur... makan time... makan tengahari...

    pastu aku suruh pika p cari buku yg dia perlukan kat kedai buku berhampiran.... aku ke speedmart... pcari barang2 yg perlu....

    selesai aku bergerak balik.... rehatkan diri sambil layan tv....pika dok sibuk tanya... ainul tak mai ke... ermmm biasa arr... kalau ader ainul leh arr dia sama ngan ainul dok layan pc ku... huhuhuh...

    petang dalam kul 6 lebih adik sekeluarga mai.... lepas solat maghrib mereka dok lepak layan citer kat tv... lepas layan berita kat tv mereka bergerak balik...

    ainul nak tido kat rumah ku... so dia je arr yg tinggal... hanim jeles bila tengok kakak nya dok ngan ku...

    lepas mereka balik kami dok layan tv... tapi dalam kul 10 masing2 dah lena...


    ﻢﻼﺴﻠﺍﻮ

    hak terpelihara...nurDia

    Dihantar pada 1/22/2012 12:36:27 am oleh nurdia
     

    Monday, September 05, 2011
    ....6 syawal....

    ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ

    Ahad 4 September

    entah berapa kali aku tersedar dari lena ku... huhuhuh...nie akibat tangan ku yg semakin sakit... dari jari kelingking kanan... effect nya sampai ke tapak kaki kiri ku... semakin sakit rasanya... aduhai....

    so pagi nie bangun subuh aku leh baring kembali... rehat2kan diri... bermalas2 lagi dan lagi...

    kul 7 lebih baru aku bangun... ke dapo masak nasi... panaskan udang masak lemak ngan nenas, panas kan ikan pekasam yg ader dalam peti doremon ku... rendang yg masih berbaki dalam peti doremon ku... gorengkan ayam... tu antara sarapan pagi ku...

    pastu aku mulakan keje2 menanda kertas2 math pmr ku.... sambil mengadap tv...

    dalam kul 12 lebih pika ngan familynya tiba.... makan je arr aper yg ader kat bawah tudung saji ku...

    aku sibuk ngan keje2 ku... huhuhuh... kemudian mereka kuar beraya ke rumah inspekor zaidi dan rumah adik ku... tinggal aku sendiri...

    sebelum maghrib mereka balik ke rumah ku... lepas isyak baru mereka bergerak balik ke olak lempit....

    aku pun mula tarik bantal arr... dah cukup melelahkan aktiviti ku... lagi pun esok dah mula bersekolah setelah seminggu lebih bercuti... huhuhuh...


    ﻢﻼﺴﻠﺍﻮ

    hak terpelihara...nurDia

    Dihantar pada 9/5/2011 1:02:42 am oleh nurdia
     

    Sunday, September 04, 2011
    ....5 syawal....

    ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ

    Sabtu 3 September

    sakit2 badan... makin kritikal... aduhai... sampai nak lena pun payah...

    pagi nie bangun rasa sakit2 lagi... so rasa malas bertapak dalam hati... bangun solat subuh then aku landing balik semula... huhuhuh...

    tapi kul 7 lebih aku dah ke rumah adik ku coz hari nie anak2 buah sepupu ku nak menyerang ke rumah ku... huhuhu... mereka request nak makan karipap bakar... so kena arr buat...

    dok tunggu adik ke tesco beli barang2 punya arr lama... aduhai... so bantu mereka prepare nasi lemak... tengah dok sibuk2 masak... org yg nak dijamu dah pun sampai... suruh arr mereka makan kuih2 raya yg ader sementara menunggu semuanya siap... huhuhuh...

    pastu baru arr aku leh siapkan inti karipap bakar ku n mula menerap tepung... huhuhu... masa mereka beredar ke rumah kak ngah... karipap bakar ku masih lum siap....

    bila dah siap aku call fahada utk ambil karipap bakar dan beri setiap kete yg ader... so prepade utk 5 buah kete...

    pastu aku dok lepak kat rumah adik ku.... member sekolah lama adik ipar ku mai satu family... anak nya pulak hyper aktif laks....

    pastu ramai laks anak2 didik adik ipar ku mai... lepas satu group ke satu group....

    kak ngah pun mai singgah dok lepak kat rumah adik ku ngan anak2 buah ku... huhuhu... anak2 buah ikut makngah nya balik ke taman malawati jaya...

    lepas maghrib baru aku balik ke rumah ku... layan tv sambil baring2... sempat gak arr aku menyambung menanda paper pmr ku yg masih berbaki.... huhuhuh...

    time 2 sleep.....


    ﻢﻼﺴﻠﺍﻮ

    hak terpelihara...nurDia

    Dihantar pada 9/4/2011 12:53:34 am oleh nurdia
     

    Saturday, September 03, 2011
    ....4 syawal...

    ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ

    Jumaat 2 September

    kul 4 lebih aizad dah terjaga... dok layan citer kat tv... huhuhuh... aku dok tido2 ayam je...

    kul 5 lebih baru aku bangun jalani rutin harian ku... lepas solat subuh aku masih bermalas2an... huhuhuhu...

    kul 7 baru aku ke dapo... masak nasi.... masak lemak cili padi udang ngan nenas... goreng kan ayam... panas kan rendang gendut yg masih berbaki.... tumis taugeh... bancuh seteko air milo n sejug air teh o....

    asyraf pepagi dah ke dapo... dok tanya nasi ader tak.... huhuhu kelaparan anak2 buah ku ruper nya... coz malam tadi sampai je memasing dok lena balik...

    masa tu aku tengah busy kat dapo... suruh dia p mandi n pastu baru ke dapo semula...

    lepas makan masing2 dok lepak kat depan tv.... kul 9 lebih anak2 didik ku dok sibuk call katanya nak mai ke rumah ku... bertanya aku dimana... mula nya aku nak join uda beraya ke rumah kak ngah n adik ku tapi bila anak2 didik ku kata nak mai... so aku pun tak jadi p arrr...

    sebelum mereka kuar beraya sempat arr aku ambil gambo mereka sekeluarga...

    masa uda n family kuar rumah ku... anak2 didik ku sampai ngan 2 buah kete... sebuah utk perempuan... sebuah lagi utk lelaki... so buatkan mereka air... jumlah mereka bertujuh... kata mereka ader sebuah lagi lum sampai...dok arr makan2... n sempat gak bergambo ngan mereka... satu kete lagi ader 3 org lagi...

    kul 11 lebih mereka beredar... so tinggal aku sendirian... adik kata lepas solat jumaat kita bergerak ke kelang... suruh aku bersiap nanti dia kan jemput ku...

    balik sembahyang jumaat adik ambil aku... singgah rumah kak ngah coz uda terambil kak ngah punya phone...

    pastu balik ke rumah adik coz wife n anak2 uda ader kat rumah adik... tunggu anak2 buah ku bersiap... then kami bergerak ke kelang...

    anak2 didik ku masa aku mengajar sekolah rendah call kata nak ke rumah ku... huhuhuh... sedangkan aku dah lepas sampai ke area jeram... tak kan nak patah balik... huhuhu... so tak der rezeki nak jumpa ngan mereka lagi... 2 thn berturut2 time mereka nak mai... time tu gak arr aku bergerak ke rumah sedara mara... huhuhuh....

    singgah rumah kak nahar kat telok menegon... siap dijamu ngan mee kari.. ketupat, rendang dan kuah kacang... serta kuih muih yg ader...

    pastu kami bergerak ke pandamaran... jumpa abg tapa dan makcik sareah.... kedua2 nya kelihatan uzur... makcik tengah demam...

    on d way balik... singgah solat asar kat masjid tepi sungai kelang... singgah rumah kak uda... tapi dia n keluarga tiada laks kat rumah... kuar beraya kata abg uda yg tinggal sendiri... dia jemput gak masuk...

    tapi kami tak nak menyusahkan dia... lagi pun adik ku tak berapa sihat... demam...

    so kami bergerak balik... berkejar nak mengejar waktu maghrib.... so aku suruh aku lepak kat rumah nya je....

    ader laks tamu mai ke rumah adik... kawan adik ipar ku yg sesama belajar di jordan dulu.... n anak buah ku saiful n family mai....

    kat kul 10 lebih baru adik hantar ku balik ke rumah.... letih arr ngan aktiviti seharian ku... menyebabkan ku terus tarik bantal lepas bersihkan diri...


    ﻢﻼﺴﻠﺍﻮ

    hak terpelihara...nurDia

    Dihantar pada 9/3/2011 1:51:08 am oleh nurdia
     

    Previous Page Next Page